zaterdag 30 maart 2024

Dag 1: Amsterdam - Las Vegas (NV)



Voor de wekker was ik natuurlijk weeral wakker. Om 5u45 toch maar uit bed. De koffie was al doorgelopen, nog een laatste keer havermout voor mij en we konden vertrekken. Het regende de hele weg, maar gelukkig was er nergens file. 
Nadat we afscheid hadden genomen van Marie-Laure en Luís, die weer met de auto naar huis reden, konden we onmiddellijk onze bagage afgeven. De vrouw was niet erg vriendelijk, de vlucht zat vol en we moesten een trolley afgeven. Dat zouden we aan de gate dan wel zien hoe we dat zouden fixen. 
We hadden op voorhand een tijdslot geboekt voor security, dus we mochten voor alle anderen. Zo makkelijk!
Ik werd weer volledig gecontroleerd want met mijn neurostimulator wou ik liever niet door de poortjes. Ze checken nochtans niet op metaal, enkel met geluidsgolven zei ze. 
Ook de paspoortcontrole verliep vlotjes met de zelfscanning. Op een half uur waren we dan ook door alles heen. We dronken ons een Starbucks en aten een pistoletje op. We hadden er al honger van gekregen!
Ik stopte mijn rugzak in mijn trolley zodat ik hem niet hoefde te dragen en we konden bij de gate mét de trolley direct erdoor! De mensen voor ons moesten die van hen in zo'n houder passen en afgeven omdat hij er niet in kon. We moesten in de tweede ruimte ook nog even wachten voor we echt aan boord konden. 
We hadden mede door Linda bij wie we de tickets kochten, gratis stoelen met extra beenruimte kunnen reserveren. Dat was echt zalig! Je moest niemand storen als je naar toilet wilde en ik kon de muur voor me nog niet raken ook al strekte ik mijn benen.
Over Air Canada kan ik niks slechts zeggen. Het eten was best smakelijk. We kregen het wel weer voor de anderen, dus moesten even wachten op ons drinken, maar het ging er goed in. Het was gnocchi met spinazie en tomaatjes. dan nog slaatje erbij en fruitsla als dessert. We kregen een blueberry's muffin extra als dessert. Een rood wijntje erbij en wat cola en we konden er wel even tegen. We keken allebei naar wat we leuk vonden. Luc op Disney+ naar iets van Star Wars  en ik heb de Barbiefilm eindelijk gezien. Dan heb ik een aflevering van The Gilded Age gezien die ik thuis volg op tv en ik nu dus al een volgende aflevering van kon zien. Daarna keken we allebei naar de nieuwste Hunger Games. Ook een aanrader. Ondertussen kwamen ze ook rond met koffie en een paar keer met water. Tegen 18u kregen we een snack, een warme bladerdeegrol opgevuld met curry en kikkererwten. 
We landden mooi op tijd en konden direct door naar de security. Eerst maar alle flesjes en drinkbussen weer leeggieten en dan moest alles uit de trolleys.  Ik moest ook door de scanner (de ene mocht ik niet door, de andere was wel veilig).
Er stond helemaal geen rij. Van daar stapten we naar de US Bordercontrol. Ook hier geen wachttijd. Enkel ik moest in het schermpje kijken en enkel Luc moest zijn vingerafdrukken geven.  Daarna was het al klaar. Wat ging dat vlotjes! Helaas moesten we toen nog 4 uur wachten op de volgende vlucht die ons naar Las Vegas zou brengen. Er waren gelukkig comfortabele zetels en WiFi, dus ik begon de blog al te schrijven.
We kregen een melding dat we onze kamer bij ons hotel vanavond al konden kiezen en digitaal inchecken. Dat hebben we ook maar eens gedaan. 
Verder hebben we wat op internet gekeken, gelezen en de tijd uit gezeten.
Iedereen rondom ons bestelde eten via een iPad die op de tafeltjes stond. Daar kregen we honger van, dus we hebben onszelf getrakteerd op nachos.
We dronken daarna nog een Starbucks ook en bekeken de planning voor morgen.
Toen keken we nog eens of we vonden hoe we straks de auto konden ophalen. Luc zei oh je hebt de verkeerde in de directory gezet. Huh? Inderdaad, er stond Chicago! Maar wel de juiste data🙈 Oh nee, ik heb in maart beide auto's voor beide vakanties herboekt omdat de prijs gezakt was. En blijkbaar stond er 2 keer Chicago. Heel vreemd. Als een gek ben ik door al mijn mails gegaan maar vond er geen van Las Vegas. Besluit: we hadden voor deze vakantie wel een auto in Chicago, maar niet in LV. Help! Oh jee, alles is altijd tot in de puntjes geregeld en dan kom je dit tegen! Mijn hoofd zat ook wel vol de laatste maanden...  Ik probeerde snel de verkeerde boeking nog te annuleren, dat ging gelukkig al vlotjes. En dan hebben we nog nooit zo snel een auto geboekt. De prijs was niet eens gestegen en de website wist de promotiecode zelf nog. Hehe, dat was effe stressen. Ook weer meegemaakt. 
We konden direct al boarden en hadden dezelfde stoelen als in het vorige vliegtuig. Er werd geen eten bediend, maar we hadden toch geen honger. Voor ons gevoel was het al midden in de nacht. Luc keek toch een film, ik probeerde te slapen, maar dat lukte helemaal niet.
Ook deze vlucht ging voorbij en we moesten even wachten op de bagage. Dan met de shuttlebus naar car rentals waar we direct naar de balie konden. Er stonden 2 suv's om uit te kiezen. We kozen voor de rode Jeep Grand Cherokee, de grootste. Onze valiezen en trolleys gaan met gemak in de koffer.
Nadat CarPlay geïnstalleerd was reden we naar het hotel dat maar op 5 minuutjes rijden lag.
We zijn bijna direct ons bed in gekropen.  We waren 27u wakker....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten