zondag 7 april 2024

Dag 9: Green River (UT)


[Klik op de foto voor meer foto's]



Wat gaat de tijd snel, we zijn hier al een week!

Om 7u opende het ontbijt en aten we ons buikje weer vol.

We vertrokken iets na half 8: Het was ijskoud buiten, slechts 3 graden. Brrrr.

Stoelverwarming aan, stuurverwarming aan en weg waren we.

We hadden voor Arches NP een permit tussen 9 en 10 u, maar we waren een half uur te vroeg. Er stond geen rij te wachten en we mochten toch al binnen. Handig!

We reden naar het allerlaatste punt in het park, want daar waren we nog niet geweest. We wandelden de Devils Garden Trail. Adembenemend mooi! We kwamen wel 7 arches tegen, elk met hun typische namen die gegeven werden owv hun vorm. Zo heb je Landscape Arch, Double O Arch, Black Arch, Navajo Arch en Partition Arch, Pine Tree Arch en Tunnel Arch.  Op de foto's zie je vast welke het zijn. Het is een erg lange wandeling van 10 km. Dat kiezen we normaal nooit uit, maar de afstand stond nergens vermeld, alleen de tijd. Met mijn tempo deden we er echter 3,5 ipv 2,5 uur over. Soms moest je echt op hellingen naar beneden of naar boven en met mijn kleine beentjes en hoogtevrees was dat niet zo evident. Gelukkig konden we soms een hand blijven geven, of werd ik van een blok gedragen. Wat een held!

Het laatste deel voor Double Arch ben ik blijven zitten, maar Luc is tot dichtbij geweest. Ik had op mijn plekje zelfs bereik en kon wat chatten met Marie-Laure. Dat was ook wel eens leuk, want met het uurverschil is dat soms moeilijk.

We kwamen de meest fantastische uitzichten tegen en het was helemaal niet druk, alleen bleef het erg koud. Onze laagjes kwamen weer goed van pas. We reden weer terug en zagen ook nog Skyline Arch. Die ligt bijna langs de weg. Als laatste deden we nog een hele steile wandeling naar het upper viewpoint van Delicate Arch. Daar stond veel volk bij! Ik was blij dat we de andere wandeling gemaakt hadden.

We aten weer een broodje en reden verder naar Canyonlands. De andere bogen hadden we vroeger immers met de kinderen gezien, maar Delicate Arch staat symbool voor Utah, dus die wilden we nog wel eens zien.

Bij Canyonlands was het heel rustig. Met onze pas konden we zo binnen rijden. We stopten bij de viewpoints in het deel Island in the Sky en moesten daar telkens een korte wandeling doen naar het uitzichtpunt. Wat is me dat toch een mooi park! Je ziet vingervormige uitsparingen die canyons vormen. Op Green River Overlook zag je de gelijknamige rivier in de diepte kronkelen tussen de rotsen. Echt prachtig! Ik kan wel 1000 superlatieven gebruiken hier, ik hoop dat het wat zegt op de foto's. Die met de Fuji zullen vast beter zijn. We aten nog wat fruit en reden toen terug naar de supermarkt. Overmorgen hebben we geen ontbijt, dus we konden dat maar beter al bij hebben. Maar de supermarkt bleek gesloten op zondag! We zijn al zo gewoon dat alles hier altijd open is . Dan maar al getankt zodat we dat morgen niet meer moeten doen. We aten gezellig op de kamer want we waren allebei te moe uit eten te gaan. Morgen rijden we richting Escalante.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten